9 Şubat 2009 Pazartesi

TEKSTİL SEKTÖRÜNDE BİR YENİLİK:ISIRGAN OTU KUMAŞI



TÜRKİYE'de son yıllarda ilaç sanayi ve kozmetik sektöründe kullanılan ısırgan otunun şimdide kumaşı yapılarak tekstilde kullanılacak.Yıllar önce Viking'lerin deniz savaşlarında dayanıklı olduğu için ısırgan otundan yapılan kumaşlar,yelkenlerde kullanılıyor,İkinci dünya savaşında da alman askerleri ısırgan otundan yapılmış kumaşları giyiyorlardı.

Günümüzde neden yapılmasın?
Almanya bu konuda önemli AR-GE çalışmaları gerçekleştirdi.Ülkemizde de Tübitak işbirliği ile girişimci bi arkadaşımız bu bitkiyi tekstil sektörüne yönelik kullanmak için üretime başladı.
Çıplak elle kolay kolay dokunmaya cesaret edemediğimiz ısırgan otunun bir gün kumaş olarak bizi ısıtacağını düşünemezdik herhalde.
Isırgan otunun en büyük avantajlarından biri de üretim maliyetinin pamuktan daha düşük olması,ürünü tarlaya bir kere ekip 10 yıl ürün alabiliyorsunuz.Bu bitkinin liflerinden elde edilebilecek iplik>kumaş> v.s tekstil ürünlerinin bir çok özelliği var:
  • Isırgan otundan yapılan kumaşlar kimyasal yollarla elde edilen kumaşlardan daha sağlıklı
  • Isırgan kumaşında insan vücudundaki nemin çekilmesi bitki lifleri tarafından çok kısa sürede yapılıyor.
  • Nefes alma özelliği dolayısıyla insan vücudunu terletmeyen doğal bir elyaf durumunda.
  • Isırgan otlu kumaş, pamuklu kumaş gibi kolayca temizlenebilirken buruşma özelliği diğer lif kumaşlarından daha az gerçekleşiyor.
  • Özellikle antistatiktir ve alerjik rahatsızlığı olanlar için kurtarıcı bir özelliğe sahiptir.
  • Isırgan kumaşı darbelere karşı oldukça dayanıklıdır.
  • Ayrıca liflerin kaygan yüzeyi ipeksi bir görünüm sergiliyor.

25 yorum:

  1. Bu gün bu kumaştan satın aldım.. çarşafın altına seriliyor. deneyeceğim. Sekiz dakikada beyne geçen üzümdeki glikozu şarab yapıp içen, sekiz saat karaciğeri haşat ettikten sonra beyne geçen ve hayvan besini olan şeker pancarındaki glikozu tercih eden insanlar böyle gözleri önündeki "yararlar"ı görmelerinin çoğalmasını diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. bende az önce aldım ofisimize gelmişte geri cevırmek istemedıqım ve gercekten inandıqım icin aldım. ve karsılanacak olan gelir engelli insanların okuması icin giderilecekmıs. bu benı gercekten mutlu ettı insanlara azda olsa yararımın dokunacaqı icin..

    YanıtlaSil
  3. ben süleyman burada hersyi sorgulayan bir insan olarak ben yanıma gelen arkadaşı araştırdım ve söylediklerine kanaat getirdikten sonra aldım dün satın aldım ve iyi işler yaptığına inanıp ailemde bugün sipariş verip getittirdim doğru yoldasınız iyi günler

    YanıtlaSil
  4. BENE ALDIM GERÇEKTEN SÖYLENENLER GİBİ İSE BUNUN BUŞEKİLDE DEĞİL DAHA GERÇEKÇİ BİRŞEKİLDE HALKA TANITIMADI ALTINDA İYİ BİR SPONSOR İLE TÜRKİYE GENELİNE TANITILMASI VE DÜNYA PAZARINA ÇIKMASI TARAFTARIYIM EMEĞİ GEÇENLERE TEŞEKKÜR EDERİM BAŞARILAR.LAZOĞLU

    YanıtlaSil
  5. bu bahsi geçen kumaşı nereden ve nasıl alabilirim acaba ?
    ayrıca bu kumaş ham mıdır yoksa işlenmiş şekilde mi satılıyor?
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. BAHSİ GEÇEN ÜRÜNÜ BİRAZ ÖNCE BENDE ALDIM.KUMAŞI TEST ETME ŞANSIM YOK AMA HERŞEY BİR YANA HER NE OLURSA OLSUN BİRŞEYLERİ ÜRETİP ELİNDE BİR ÜRÜN İLE ONUN PAZARLAMASINI YAPAN BİR KİŞİYİ 50 DERECE SICAĞIN ALNINDA SIRTINDA KOCAMAN BİR ÇANTAYLA GEZEN BİRİSİNİ GERİ ÇEVİREMEZDİM.DİLENMEK VE DUYGU SÖMÜRÜSÜ YAPMAK YERİNE HAYATA 1 YERİNDEN SIKICA TUTUNMAYA ÇALIŞMAK BİRŞEYLERİ ÜRETMEYE ÇALIŞMAK HER ZAMAN TAKDİR EDİLMELİ.HİKAYESİNİ DUYDUKTAN SONRA GERÇEKLİĞİNİ ÇOK ARAŞTIRMAYA GEREK DUYMADIM VE DÜŞÜNDÜĞÜM TEK ŞEY : EĞER DOĞRU İSE İŞTE HAYATA GERÇEKTEN TUTUNMAK BÖYLE BİRŞEY OLMALI ...... OLDU...BUGÜN KİMLERİN NE YOLLAR İLE YAN GELİP YATTIĞI YERDEN DALAVERALAR İLE SIRTIMIZDAN ZENGİN OLDUKLARINI DÜŞÜNÜRSEK, ÜRETİP ORTAYA BİŞEYLER KOYAN İNSANLARIN EMEKLERİNE SAYGI DUYMAMIZ GEREKTİĞİNİ VE UFAKTA OLSA ÇORBADA BİZİMDE TUZUMUZUN OLMASI GEREKTİĞİNİ HATIRLAMALIYIZ....
    BANU DENİZ JACKLIN

    YanıtlaSil
  7. bu kumaşı biraz önce aldım yaşama bukadar bağlı olan birisini kıramazdım söylediklerini araştırdım engeli insanlarla çalıştığını öğrendim artık insanların doğru söylediklerini yanlış insanlarında olduğunu biliyorum ama güvendiğim gibi çıkması onur verici üreten insandan zarar gelmez bunu böyle düşünüyorum emek verip önüme koyulduğunda destek verilmesi gerektiğini ufakta olsa destek olunması gerektiğini düşünüyorum BEN ZUHAL

    YanıtlaSil
  8. BENDE BUGÜN ALDIM AMA ARAŞTIRMA GEREĞİ HİSSETİM AMA ARKADAŞIN DOĞRU SÖYLÜYOR BENDE ARATIK DOĞRU SÖYLİYENLERİN OLDUĞUNU ANLIYORUM İNSANLARIN BİRBİRLERİNE GÜVENMESİ GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM ROJDA

    YanıtlaSil
  9. ben diyarbakırdan avukatım ben inandım ve aldım çok şüpeci olduğumdan mersinde bir arkadaşıma telefon açıp nerede çalıştıkalrını gelen arkadaşın doğru söyleyip söylediğini araştırdım vw gerçek çıktı MEHMET EMİN

    YanıtlaSil
  10. ben şanlı urfadan yazıyorum. Bu berkant özgü denen adam geldi bize bu ürünü gösterdi acıtasyon yaptı başta. Bizde inandık ve aldık. ama burdan yazıyorum kimse almasın artık bu adam dolandırıcının biri. verdiği bilgiler tamamen yalan. eğer size bilmem kim aracılığıyla geliyorum de derse sakıın inanmayın o kişi kesin ya yalandır ya haberi yoktur. sakın acıyıp bu adama paranızı vermeyin. berkant özgü diye araştırın facebook ta mavi gözlü iğrenç adamın teki. araştırın nasıl biri oldugunu anlarsınız zaten .

    YanıtlaSil
  11. ben de aldım bende araştırdım ve bu insan doğru söylüyor bu yazan arkadaş zaten terbiyesiz adi bir insan berkant özgü yalan söylemiyor araştıra bilirsiniz meyve veren ağacı taşlarlar

    YanıtlaSil
  12. bak bu adamın bende kimlik numaası ev adresi telefon numarasına kadar tüm bilgileri var. beni kızdırma hepsini yayınlarsam görürsün.hem berkant özgü denen adam çok iyi terbiyeli biri olsaydı facebook duvarında '' azdım karı istiyom '' gibi iğrenç cümleler kurmazdı.

    YanıtlaSil
  13. edirne aynı adam bize de geldi.tahminim tüm türkiyeyi geziyor.biz de araştırmadan aldık. dolandırıldığımızı düşünüyoruz.dikkatli olun.inanmayın.

    YanıtlaSil
  14. bu adam yalan söylüyor yazan berkant özgü doğru söylüyor ben aratırdım çanakkaleyede geldi adam zaten lösemi sen eğer araştırmış olsan bunu yazmazdın meyve veren ağaç taşlanır siz zaten insan değilsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugün keşan'da aynı ürünü aldım . Berkant bey yanımdan ayrıldıktan sonra bir tarama yapayım dediğim anda bu yorumları gördüm. Ailesi ile ilgili çok fazla ölüm olyaı bildirmesinden dolayı biraz şüphelendim. Şu işi bir netleyin de dolandırılıp dolandırılmadığımız anlayalım

      Sil
  15. vallaha ben araştırdım adamın doru söylediğini anladım haberiniz olsun ben dolandırılmadığımıza inanıyorum düzceden yazıyorum şu karı istedi ben cuma günü beraber cumaya gittim senden karı istemez sen karı istersin

    YanıtlaSil
  16. bende araştırdım ben para vermek istedim almadı bende kendisinde sattığı üründen aldım benden para almayıp ürününü sattığı için helal olsun adam lösemi bunca acı geçirmiş helalolsun söyledikleri doğru

    YanıtlaSil
  17. BERKANT ÖZGÜ BANADA GELDİ BU BUZ GİBİ HAVADA MÜCADELE SAYGIYLA KARŞILIYORUM YALANSA YALAN BEN İNANDIM HELAL OLSUN VERDİĞİM PARADA ALDIĞIM MALDA İŞE YARAR TAKTİR EDİYORUM BU İNSANI

    YanıtlaSil
  18. DOLANDIRICI BERKANT ÖZGÜ. BÜTÜN ÜNİVERSİTELERİ GEZİYOR. "BENİ ŞU ÜNİVERSİTENİN REKTÖRÜ YÖNLENDİRDİ" DİYOR. YALAN SÖYLÜYOR. ARADIM İSMİNİ VERDİĞİ REKTÖRÜ, REKTÖR BEYİN HABERİ BİLE YOK. NEYSE CEZASINI BULMUŞ. SİNOP VALİLİĞİNİ DOLANDIRACAKKEN YAKALANMIŞ. 28 MART 2012 POSTA GAZETESİNDE DOLANDIRICI BERKANT ÖZGÜ HABERİ.

    YanıtlaSil
  19. BU DOLANRICI VE RUH SAĞLIĞI BOZUK BERKANT ÖZGÜ DENEN ADAM TÜRKİYE'DE BÜTÜN KURUMLARI GEZİYOR. ELİNE ALMIŞ BİR PAÇAVRA PARÇASI, ISIRGAN OTU KUMAŞI DİYE MİLLETİ KANDIRMAYA ÇALIŞIYOR. KANANLAR UTANSIN. ŞİMDİLİK CEZASINI BULMUŞ, SİNOP EMNİYETİ YAKALAMIŞ ADAMI AMA 2 GÜN SONRA SERBEST BIRAKIRLAR. GENE TÜRKİYE'NİN HER YERİNE GEZMEYE BAŞLAR BELKİ SATTIĞI ŞEYi DEĞİŞTİRİR. İNSANLAR KANMASIN ARTIK.

    YanıtlaSil
  20. siz adi şerefsizinsanlar sen kimsin sizin ananızımı sikti zorlamı sattı ben aldım işedew yarar alıdığım ürün sen kendine bak ahmet cengiz denen vali lansen valimisin

    YanıtlaSil
  21. anananızımı sikti siz zaten insan değilsiniz ben aldım trobzondayım raporlarınada baktım

    YanıtlaSil
  22. ahmet cengiz ananın amına koyum senin götünü sikeyim emi ben araştırdım anasını siktiğim valisi sinop valisi olmuş ama oruspu çoğu olmuş ben erzurumdayım ve insaat mühendisiyim ismim mehmet ışık sen devleti alıyorsun o adamın kimsesi yok

    YanıtlaSil
  23. ananızımı sikti zorlamı sattı lösemi doğru söylüyor kimsesiz olmak şuçmu

    YanıtlaSil
  24. sinop valisi ahmet cengiz lan sen valimisin sen ibnenin tekisin ananı satan adamsın

    YanıtlaSil